Måndag

2010-03-15 @ 17:48:12

Måndag idag och fantastiskt väder!
Vi har haft en väldigt bra helg. Lördagen började med en fika på stan med mamma och styvfar innan de tog båten över till Dk. Vi tog en liten titt på Gömstället och blev sugen på att köpa alltihop. Som vanligt. :-) Sen åkte vi hem med världens mest förkylda Erik. Vi hade lördagsmys med god mat och sedan godis till hockeyn och melodifestivalen. I går var vi en snabb runda på Babyproffsen, Mio och Biltema. Lite mer mys hemma på eftermiddag och igår kväll såg vi Slumdog Millionaire.

Idag är hjärtat fortfarande dålig. Det är märkligt att jag måste övertala honom att vila när han är sjuk, men när han väl bestämt sig så kröp det fram att han faktiskt inte mådde så vidare bra i alla fall... Även fast han är sjuk är det mysigt att han honom här hemma en extra dag. Jag har gjort storkok på korvstroganoff och köttfärssås. Nu har vi mat för en vecka i frysen och vi slipper laga mat när bebisen väl bestämmer sig för att komma.

Nu står köttfärslimpan i ugnen och jag ska snart skala potatis.

Hoppas ni får en bra vecka.
Jag hoppas på bebis!

Puss o kram


Kommentarer

Postat av: Maria

Vad duktig du är som lagar så mycket mat, ett riktigt smart drag!

2010-03-16 @ 13:20:10
URL: http://bf090724.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback