Lite gravidtankar

2009-06-25 @ 14:14:55

Idag har jag "varit gravid" i två dagar. 23 juni testade jag med Rfsu-sticka som visade två streck och ett ClearBluetest som visade plus, men inget kontrollstreck. Igår morse testade jag med ClearBlue igen och då fick jag ett starkt plus och ett kontrollstreck.


Jag har väl inte riktigt förstått att jag är gravid ännu. Jag har inga speciella symptom förutom att jag har mensvärksliknande smärtor, vilket enligt barnmorskan, är vanligt. Fryser om kvällarna också. Och mina bröst verkar ha vuxit lite. Är nog lite tröttare än vanligt också.


Var hos mamma igår och berättade att jag är gravid. Först reagerade hon lite konstigt, men hon var nog mest i chock. Hon känner sig nog för ung för att bli mormor... Hon vill vara 50 säger hon. :-) Det första "riktiga" hon sa var: Nu kan ni inte flytta! Senare under kvällen berättade hon allt hon kunde komma på om att vara gravid och så. Hon har också bestämt sig för att sluta röka! DÅ vet man att det är på riktigt för henne också! Hon gick till och med iväg för att inte röka i närheten av mig. :-)


Annars känns allt som vanligt. Inget konstigt, helt enkelt.


Fick plats hos min barnmorska när jag ringde igår. Hon sa först att det var väldigt fullt, men i och med att jag gått där innan så kunde hon ge mig en tid. Vi ska dit den 12/8. Första veckan på semestern. Mammakulan heter stället och jag tycker det är så gulligt! :-)


Mina farhågor:

•·       Att jag ska må konstant illa och kräkas!

•·       Att jag ska bli förstoppad

•·       Att jag ska få grymt mycket finnar

•·       Att jag ska bli en tjockis, jag vill vara som vanligt men med en mage

•·       Att jag kommer vara så trött i höst att jag inte orkar med skolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback