Vecka Trettioåtta

2010-02-18 @ 11:21:56

Nitton dagar kvar till BF. What? Det är ju ingenting? Var har tiden och dagarna tagit vägen? Häromdagen var det ju 100 dagar kvar, känns det som. :-) Det börjar bli lite pirrigt och nervöst, faktiskt.

I förrgår natt läckte mitt ena bröst för första gången. Jag var helt blöt om handen när jag vaknade mitt i natten. Jag ville väcka Erik och berätta men tyckte han skulle få sova så jag fnissade bara och somnade om.


Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.


Idag ska här städas och fixas, det behövs verkligen!

Ha en bra torsdag!
Kram


Kommentarer

Postat av: Maria

Ja, tänk vad tiden springer iväg!



Det är bara att förbereda dig på att sova med top eller vakna i en blöt säng :) När jag var tvungen att "lufta brösten" för att de skulle läka, fick jag snällt sova på en handduk...Inte så bekvämt...



jag hoppas du uppdaterar dagligen snart, nu när det närmar sig, så att vi långt borta också kan följa dig och gissa när du åkt in!



Kram!

2010-02-19 @ 22:47:38
URL: http://bf090724.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback