Vecka 35

2010-01-27 @ 10:18:55
Idag är det 41 dagar kvar. Mindre än sex veckor kvar alltså, tills lillskrutt beräknas komma till oss.



Jag tänker att det är sju-åtta veckor kvar istället. Det sägs ju att förstagångsföderskor går över tiden. Dessutom gick min mamma över tiden en vecka med mig, så jag ställer in mig på det.

Denna veckan:
- Har bebisen naglar växt ut helt.
- Jag går upp ca 0,5 kg/v varav 300 g är bebisen.
- Bebisens börjar producera röda blodkroppar.

Mina tankar:
- Jäklar vad lite magsäck jag fått?
- Halsbrännan kommer som en total chock varje gång och det är inte långt ifrån att jag har det i näsan (och lite utanför, tack Novalucol!).
- Rak i ryggen som ett ljus, annars är det jobbigt att sitta. Inga puckelryggar eller gamnackar här inte!
- Mina revben börjar bli lite mörbultade.
- Jag börjar undra om det kanske ändå är fysiskt möjligt för en bebis att ta sig ut genom magen. Ibland känns det som att jag ska spricka i sidan av sparkarna!


Kommentarer

Postat av: Fröken M

Åh va mysigt ! Våran lille skrutt är beräknad 20 dagar senare och guuud vaa jag längtar ! Fast nu börjar det bli tungt ;) Lycka till !

2010-02-01 @ 10:30:17
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback